Hvordan jeg forbereder meg mentalt til festival


Hallo og god morgen. Igår kveld ble det litt seint. Rikke og jeg handla litt, og pakka resten til idag. Det regnte så fælt, så jeg dro bort til jobben hennes med regnbukse(mammas idè, vi tenker ikke så langt selv azzzz), og handla litt med henne i samme slengen. Jeg kjørte bak henne (hun kjørte moped) i det forferdelige været, for å passe på, så det tok litt tid. Vi rakk en liten tur opp til Vibeke for å hilse på henne, og Karoline, Tonje og Elida, før vi måtte pakke flere ting vi hadde glemt, og gå for å legge oss. Jeg satt oppe til langt på natt fordi jeg grua og gleda meg, og gjorde plass til nye bilder på mobilen min. Jeg tenkte masse på hvordan jeg hadde brukt dagen min, og hvordan det påvirka hvordan jeg føler meg nå idag, før konserten, og kom på et innlegg. Nemlig hvordan jeg forbereder meg mentalt til festivalen. Jeg sliter veldig med nervene mine og med det at jeg blir fort sliten, så da tenkte jeg det var et kjekt innlegg for dere andre, som eventuelt sliter med det samme. Det gjelder både fysiske og psykiske ting jeg gjør for å føle meg bedre.


(Haha, bh stroppene)

♥ Yoga - Okei, jeg vet mange har fordommer mot yoga (av en eller annen grunn), men det er nok bare fordi du ikke har prøvd det. Det er utrolig avslappende, og en utrolig bra måte å trene på. Igår da jeg var så urolig, valgte jeg en yoga sekvens for dårlige nerver, og den gjorde meg så rolig. Jeg fikk svetta litt, roa ned tankene mine, løsna litt opp i knuter i kroppen, og slappa sååå av etterpå. Det var litt meditering i den videoen også. Såå deilig!

♥ Varmt bad - Ved å gjøre det som funker for å få kroppen min til å slappe av, forbereder jeg meg selv og hodet mitt til å gjøre noe jeg gruer meg til. Da trenger jeg jo å være så avslappet som mulig. Et varmt bad gjør virkelig susen.

♥ Nok mat - Det er så viktig å få i seg nok mat dagene før, slik at man er opplagt. Det er ikke alltid lett å få så mye søvn når man gruer seg, derfor er denne ekstra viktig.

♥ Søvn / slappe av - Jeg får sjeldent sove så mye før jeg skal noe, men prøv å slapp av med noe du liker, feks en god bok eller serie. Viss ikke burde du prøve å få i deg så mye søvn så mulig. Det blir jo ikke så mye av det på festival.

♥ Selvpleie - Jeg sørga for å føle meg så bra som mulig, så jeg rensa huden min skikkelig, brukte ansiktsmaske og hadde skikkelig selvpleie.

♥ Kontroll - Ved å skrive ned alt jeg trang å gjøre føre, og hva jeg måtte pakke, skikkelig detaljert, fikk jeg ordentlig kontroll og følte meg mye roligere. Fikk ting ordentlig inn med t-skje, og det hjalp veldig.

Ellers har jeg prøvd å si til meg selv at det blir mye mer morsomt enn skummelt, og at det er verdt det. I tillegg hadde jeg aldri klart dette i fjor på denne tiden(oppererte også da), så jeg er kjempefornøyd. Hva med dere, hvordan forbereder dere, dere til noe dere gruer dere til? Håper dere har det fint, og at dette innlegget hjalp på en eller annen måte.

- Janne

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar



Hei! Jeg heter Janne. På denne bloggen vil du, enkelt og greit se livet gjennom en 20 år gammel, psykisk syk jente's perpektiv. Jeg er positiv, kreativ, drømmer meg bort i bøker, lever for yoga, og tar konstant bilder. Jeg har alt for mange meninger, tanker og hobbier, så ta deg godt til rette. På denne bloggen kan du være deg selv.

For kontakt:
Jannees96@hotmail.com










Follow



gratisdesign av Tonjemt
hits ♡ Design av Tonjemt ♡