Fem tips til en bedre start på dagen


Halloo, og god morgen ♥ Idag var det ekstra tungt å stå opp, fordi det tok så lang tid å sovne i natt. Balder lea seg i buret sitt hele tiden, så hver gang jeg holdt på å søvne, lea han seg. Etterhvert ble jeg akutt sulten og måtte finne noe å spise, og så fant jeg ut at Tonje også var våken, sååå da ble det seint. I tilegg var vi tomme for kaffe idag, krise altså, haha. Jeg har alltid kaffe isbiter i frysa sånn i tilfelle, men jeg vil ikke vekke Rikke enda, med å blende det, så jeg har bare tatt de i en kopp med melk og venter på at de skal tine, haha. Jeg har stjålet tilbake halvspiste sko av Balder, og mata kaninene, og nå har jeg endelig fått satt med ned for å starte dagens gjøremål. Jeg har skrevet "To do" lista mi, og på den sto det å forberede noen innlegg. Jeg manglet litt inspirasjon, men da jeg satt meg ned, og følte meg litt stressa fordi jeg ikke har rukket å spise frokost, tenkte jeg " Hva med å lage et innlegg om tips til å starte dagen bedre", for selv merker jeg at hvordan jeg starter dagen, har en stor effekt på hvordan resten av dagen min vil bli. Derfor kommer jeg nå med fem tips til en bedre start på dagen


(Hodet ble litt kutta, fordi jeg måtte screenshotte fra videoen min, siden jeg ikke fikk til selvutløser, haha)

♥ Stå opp på ca samme tid hver dag - En periode ble jeg vant til å stå opp på et bestemt klokkeslett, men etter påske ferien, da alle var hjemme og det ble sene kvelder, og jeg etterhvert har måtta farta hit og dit til alle døgnets tider for å rekke avtalene mine, har jeg kommet litt ut av rutinene. Mamma og pappa kjører meg stort sett alltid til tinga jeg ikke kan komme meg på selv, men da krever det litt venting og slikt siden de er på jobb. Da jeg først har en hel fri dag uten ting å rekke, har jeg ikke tatt på klokka, og det har blitt helt ville tider å stå opp på. Da blir en motløs, og blir ikke alltid like effektiv..

♥ Få i deg en god frokost - Jeg husker fra da jeg gikk på videregående, og pendla hjemmefra i to år. Jeg kjørte med pappa i 45 minutter hver dag, og venta på skolen en halv time før den starta slik at pappa rakk jobb. Da laga jeg frokosten min dagen før, viss ikke jeg forsov meg,  og pappa var så snill og lagde frokost til meg. Jeg hadde kjempegod tid til å spise i bilen, og deretter sminke meg da jeg kom på skolen, haha. Da jeg flytta ti minutter unna skolen, fikk jeg sjeldent i meg frokost fordi jeg bare sto opp når jeg orka så lenge jeg rakk skolen. Ofte hadde jeg ikke timer før midt på dagen heller, så da kom jeg slengende inn i kantina og stappa i meg noe på vei bort til klasserommet.. Frokost er så viktig for å få starta dagen med ordentlig energi. Er du ikke et frokost menneske, burde det værtfall gå an å ta med seg noe frukt i bilen/på bussen, få i deg en yoghurt eller noe, bare for å ha litt i magen.

♥ Dusj - Ofte må jeg dusje kvelden før, for om det er ekstra hardt å stå opp om morgenen og jeg ikke rekker å dusje, føler jeg meg så dritt resten av dagen. Jeg føler jeg lukter selv om jeg mest sannsynlig ikke gjør det, og jeg føler meg skitten. Får en dusja om morgenen får en både våkna, og en føler seg rein og fin fra starten av dagen. En svetter jo alltids litt i løpet av dagen, men da er det hvertfall ikke gammel dritt, haha.

♥ Tren - Det er ikke ofte jeg heller får tid til å trene før pliktene kaller, men de dagene jeg får tid, blir dagen sååå mye bedre. Da tar jeg på treningstøy med en gang jeg står opp, og om det tar litt tid, blir det alltid trening etterhvert siden klærne allerede er på, haha. Noen ganger orker og rekker jeg kanskje kun en liter tur med Balder, eller litt yoga, men da har jeg starta med litt fysisk aktivitet, og det føles såå bra.

♥ KAFFE - Jeg vet ikke med dere,men for meg hjelper alltid kaffe. Før var det iskaffe fra Tine, nå er det en sterk og god kaffe fra trakteren som gjør susen. Det er ikke bare det at jeg våkner, men for meg er det litt hverdagslykke i seg selv. Liker du ikke kaffe kan du jo finne deg noe du liker som gjør morgenen din ekstra verdt å stå opp for.

Ironisk at jeg skriver dette innlegget akkurat idag hvor jeg ikke har rukket noen av delene, haha. Jeg får jo ikke til alle disse punktene hver dag, spesielt ikke de dagene hvor ting er mer travelt, men når jeg får det til, blir dagen min lettere å gjennomføre. Hva med dere, hva hjelper dere å få en bedre start på dagen? Ha en super dag alle sammen!

-Janne
 

6 kommentarer

Iselin Renée

01.06.2017 kl.11:18

Flotte tips :)

Victoria Larsen

01.06.2017 kl.14:30

Kjempe flotte tips som jeg tror kan hjelpe mange. Det hjelper iallefall meg og kaffe er et absolutt must for meg også :-)

annebe

01.06.2017 kl.16:52

Mange bra ting..og jeg gjør det meste..men ikke trener på morgenen da.. går heller en tur på kvelden av og til.. :)) Søte bilder :))

Rriittaa

02.06.2017 kl.22:49

Kjempefine tips! Jeg starter alltid dagen med en god frokost, vann og en kaffekopp..:-D

Little Miss Sunshine

08.06.2017 kl.12:16

Gode tips! :-)

Janne

12.06.2017 kl.18:05

Little Miss Sunshine: tusen takk:)

Skriv en ny kommentar



Hei! Jeg heter Janne. På denne bloggen vil du, enkelt og greit se livet gjennom en 20 år gammel, psykisk syk jente's perpektiv. Jeg er positiv, kreativ, drømmer meg bort i bøker, lever for yoga, og tar konstant bilder. Jeg har alt for mange meninger, tanker og hobbier, så ta deg godt til rette. På denne bloggen kan du være deg selv.

For kontakt:
Jannees96@hotmail.com










Follow



gratisdesign av Tonjemt
hits ♡ Design av Tonjemt ♡